Temet nosce, nosce te ipsum

viernes, 17 de octubre de 2014

Courbet i el sentit oníric del nu (Capítol Quart)

Mentre la Diana era al assaig, la Clara va anar-se a dutxar i al sortir de la banyera, fresca com una rosa, decidí reprendre una de les peces que tenia a mig fer. Ara estava endinsada en un repte, pintava una versió moderna de L’origen del món de Courbet. Evidentment, que per ella, l’artista realista per antonomàsia era insuperable, però pintar a la seva parella des d’aquell angle era tot un desafiament digne de ser emprès. Volia demostrar-li al món l’encant i l’embruix extrem de cada peça, de cada part, de cada centímetre del cos de Diana. Havia començat a fugir de dibuixar i pintar-la, sols de cos sencer. Volia començar a immortalitzar cada recta, cada línia i cada corba. Cada composició còncava i cada convexa. El to, aquella pell nívia. El to rosat dels seus mugrons. El vermell de les seves galtes. La forma dels seus llavis. Els seus ulls que canviaven de color segons la llum que els hi arribés. Des d’aquells marrons a plena foscor, tot passant pel to melós al tocar-hi la llum indirecta, i dels verds amazònics al sortir al carrer. Els seus peus i les seves mans petites i fràgils. Fins i tot la cicatriu del turmell dret. Símbol i record del principi que començaren a sortir juntes. Quan per un descuit, la Diana es trencà els ossos fent una luxació amb el peu. Estava enamorada de cada tram del seu cos, perquè cada fragment d’ella conformava tot aquell tot tan bell.

No hay comentarios:

Publicar un comentario