Les vuit del
vespre. Estava assegut com de costum sobre la meva butaca de pell tenyida d’un
negre d’ales de corb. D’un negre de mort de mitjanit. Els peus entrecreuats i
estesos damunt la taula de roure. La màquina d’escriure a un cantó amb una
pàgina a mig fer, i a l’altra banda documents força desendreçats i mesclats. Ja
no recordava a quin client pertanyien cada un. Sort que tots aquells casos
s’havien resolt, o com a mínim els més estranys i terrorífics havien prescrit.
Amb prou feines
hi havia llum dins el meu despatx. Era fosc i la claror que desprenien uns
fanals vells i rovellats del carrer contigu, que quedava just darrera meu,
entrava per la finestra tot colant-se pels espais que deixava la persiana de
llargues i fines tires de metall. Dibuixant línies de blanc immaculat que es
projectaven com les barres d’una cela damunt les parets al meu davant. Era com
un joc de llums i formes. Al centre es retallaven per la porta que donava pas a
l’estància. Sobre el vidre de claror emboirada, unes lletres resaven el meu nom
i la meva ocupació. Des de dins es veien capgirades, fent de la lectura una
frase inconnexa i indesxifrable: Jack Rodríguez, detectiu privat.
Ja feia quatre
anys del cas d’Hernández contra Texas on es declarà que els mèxico-americans i
altres grups racials dels Estats Units d’Amèrica tenien dret a la protecció.
Contemplat dins l’esmena número catorze de la Constitució del país. Gràcies
això, el meu cognom ja no sonava tan rar. La demanda dels meus serveis havia
augmentat exponencialment des de llavors. La gent confiava més en mi i en el
què el meu llinatge representava.
Ara mateix vivia
molt millor que molts dels meus amics i col·legues del cos policial de la
ciutat. La meva pertinença ètnica i racial ja no era tan mal vista i
precisament pertànyer aquesta ajudava a que molts dels meus clients demanessin
els meus serveis i no els dels gringos
de bona família que jugaven a detectius per sortir de la seva rutina de casa
benestant. Creien que donada la meva condició social m’era més fàcil moure’m
pels baixos fons de la ciutat.
Uns cops damunt
la porta em van fer sortir del meu somieig. Estava absort com si d’un sortilegi
es tractés. Retornant al món real vaig pregar-li a aquella grata sorpresa per
a la meva persona que entrés dins la meva humil empresa.
La porta es va
obrir i una claror que mancava dins el meu despatx va aparèixer i inundà
l’espai. Una figura de dolces corbes formava un perfecte clarobscur al llindar
de la porta. Poc a poc s'anà obrint pas entre la llum. Vaig encendre la làmpada
de peu que restava al costat de la taula. Així veuria millor aquella bella
Galatea que entrava pas a pas.
Se’m mostrà com
una femme fatal. Mai hauria pensat que aquella primera sensació entre
atractiu sexual desenfrenat i perillositat acèrrima fos tant real i encertada.
Sóc detectiu i normalment solc encertar força els perfils de les persones a
primera vista. L’experiència adquirida al llarg de cada cas resolt havien fet
créixer en mi unes habilitats i unes dots
molt desenvolupades i fiables alhora d’examinar primeres impressions.
Aquell cop ja havia vist tot el què necessitava saber d’ella. No obstant, en
aquell moment no podia comprendre com d’aprop ja n'estava del què ella era
realment, tot i que a mi em semblà molt llunyà.
Es va acostar. A
mesura que s’apropava a la llum podia veure com la pell es mostrava clara,
nívia. Fins i tot algunes venes destacaven amb força entre la dermis. I aquesta
fredor del color semblava transmetre’s a l’ambient, com si tota ella fos neu i
gel. Els ulls eren pous foscos i profunds. Obscurs com la gola del mateix
Dimoni de dimonis. Per uns moments hem semblà que m’hi perdia en ells. El temps
es dilatà al meu voltant. I amb aquest, la sensació de perdre’m per sempre dins
la seva mirada. Quan vaig tornar en sí, ofegat per aquella misteriosa dona,
vaig seguir recorrent i estudiant la seva imatge. Tanta blancor no només
contrastava profundament amb la negror de la seva mirada, sinó que també amb
l'antítesi dels seus llavis moradencs i blavosos. Com si la sang no li arribés als
capil·lars. Com si La Mort fos la seva companya de viatge.
Les instruccions
que em va donar varen ser molt estrictes. Havia d’esperar-me davant d’un cinema
d’automòbils que es trobava a les afores. A les onze de la nit. No entrar amb
contacte amb la policia, cosa que va explicitar massa bé pel que vaig veure.
Sospitosament, coneixia tots i cada un dels meus lligams amb alguns dels
oficials. No podia fer-li preguntes. I, sobretot, havia d’estar alerta, perquè
podria aparèixer una persona, que segons ella era molt perillosa.
Em pagà tres dels
meus sous per endavant i em va prometre que en acabada la feina me’n pagaria
deu més. Era una proposta massa llaminera com per dur-li la contrària i no
acceptar la feina. Tot i que alguna cosa feia pudor de socarrim no vaig gosar
rebutjar aquell encàrrec.
Vaig estudiar
detingudament totes les imatges i la documentació que hem dugué per fer una
preparació prèvia a l’inici de la investigació.
Les imatges que
em proporcionà estaven borroses. Cap ni una hem servia de gaire per conèixer i
memoritzar el perfil d’aquell subjecte perillós. Era com si al fotògraf no li
hagués donat temps a enxampar al que volia fotografia. Com si cap moment aquest
darrer estigués quiet o fos d’algun tipus de naturalesa que no es deixava
fotografiar. Tot això em va fer pensar en els documents tirats per damunt la
meva taula. Vaig regirar-los per trobar el què en aquells moments retornava a
la meva ment. Un dels casos que havia prescrit parlava d’una mena d’esser
sobrenatural al qual era impossible de fotografiar. A vegades ni veure. El gran
mite d’aquesta història, aparentment fantàstica, explicava que era capaç de
convertir ciutats senceres en ciutats fantasmals. De la nit al dia.
Tenia
terminalment prohibit contactar amb la policia, així que no podia demanar-li’s
que verifiquessin el nom d’un tal Adolf von Liebermann. Un nom de procedència
alemanya. La primera cosa que em va passar pel cap va ser que era o bé un jueu
que havia escapat del règim nazi o bé un alemany perseguit per aquest mateix
règim. Hauria sigut més normal que s’hagués introduït en el món del cinema. Per
manar com ho feien tots els jueus actualment o per dirigir westerns com el
nostre estimat Fritz Lang, el qual marxà d’Alemanya tot oblidant les seves
innovacions tècniques a Metròpolis i convertint-se en un director més
d’escombraries per la gran pantalla. La moda que Hollywood estava promovent en
aquell moment.
Eren tres quarts
i cinc d’onze de la nit. Estava aparcant el meu fabulós Cadillac DeVille Cope
del 49' grana obscur darrere els matolls que quedaven a la dreta del cinema
d’automòbils. Abans de sortir del cotxe vaig obrir la guantera, volia comprovar
que a part del revòlver Colt Detective Special que sempre duc a sobre com una
prolongació de la meva persona, també hi tenia la pistola Star model B. I el
què era més important, munició. Al sortir em vaig dirigir cap al maleter per si
les coses es posaven magres i em veia obligat a tibar dels recursos pesants.
Vaig deixar-me preparades tant l’escopeta Rossi Overland retallada, com les meves
bessones preferides, les Winchester del 12'.
A les onze en
punt, ni un segon més ni un segon menys, un Pontiac Cheftain Catalina Deluxe
del 52' totalment negre apareixia del no res dins l’aparcament del cinema. Era
ella. Es va obrir la porta i una llarga melena pèl-roja va enlluernar-me la
visió. Tota la falta de sang que abans mostrava a la pell semblava acumulada a
cada filament de la seva cabellera. La dolça pèl-roja d’ulls foscos com la nit
es girà a mirar-me. M’observà i em tornà a observar. De fit a fit. Com si
m’estudiés. Després mirà al seu voltant. Comprovava que estiguéssim sols. Ara
ho entenia. Era una trampa. Tot havia estat un parany. I el meu cap abnegat al
què els ulls si li mostraren es cregué totes aquelles peces d’un fals
trencaclosques. Des de bon principi estava venut. Aquella mala sensació del
primer cop que la vaig veure ja m’avisava de que no hauria d’haver acceptat el
tracte. Com un idiota hi vaig caure de quatre potes.
Els ulls se li
enfosquiren encara més, com si no fos possible. De sobte una lluentor brillà
amb fervor dins les seves ninetes. Un lleuger somriure a la seva boca em mostrà
uns ullals canins molt afilats i punteguts. Vaig pestanyejar i en aquella
mil·lèsima de segon ja la tenia a sobre. Va ser fulgurant. Immediatament vaig
captar el significat ocult d’aquells documents traspaperats. Perquè els
fotògrafs no aconseguien copsar imatges nítides. Perquè era un ésser tant
terrorífic i alhora tant fabulós i desitjable. Ho vaig entendre tot.
Les dents
s’enfonsaren dins la meva carn. La sang començà a brollar. Els braços. Les
mans. Res em responia ja. Volia intentar agafar el meu revòlver. Aquell que de
tants merders havia aconseguit salvar-me la pell. Tot va ser envà. Notava com
aquella malparida m’estava buidant sense miraments. Vaig caure a terra. La
vista se m’emboirà. Aviat deixaria d’existir. Aviat, molt aviat.
De sobte, una fredor als meus llavis. Una fredor humida. Olor a ferros rovellats. La meva assassina m’estava oferint la seva pròpia sang. No entenia res del que passava aleshores. Hores després ho vaig comprendre en la seva totalitat. La cremor de gola em verificà el meu pitjor temor. Tant de bo hagués deixat d’existir quan em va drenar. Ara ja era massa tard per pensar com un humà. Com un simple mortal...
De sobte, una fredor als meus llavis. Una fredor humida. Olor a ferros rovellats. La meva assassina m’estava oferint la seva pròpia sang. No entenia res del que passava aleshores. Hores després ho vaig comprendre en la seva totalitat. La cremor de gola em verificà el meu pitjor temor. Tant de bo hagués deixat d’existir quan em va drenar. Ara ja era massa tard per pensar com un humà. Com un simple mortal...
No hay comentarios:
Publicar un comentario